Sabtu, Ogos 15, 2009

Penggunaan CD Ubuntu Alternate

Kadangkala berlaku kekeliruan penggunaan Live CD Ubuntu dalam pemasangannya pada komputer yang mempunyai konfigurasi rendah. Untuk jenis komputer tersebut, biskita hendaklah menggunakan CD Ubuntu Alternate.

CD Ubuntu Alternate adalah direka khusus untuk digunakan pada komputer yang tidak boleh menjalankan instalasi menggunakan Graphical Desktop Based atas sebab tidak memenuhi keperluan konfigurasi minima Ubuntu. Walaupun begitu CD Alternate adalah boleh digunakan pada komputer yang konfigurasinya memenuhi kehendak dan keperluan yang dicadangkan (Recommended) oleh Ubuntu. Sila rujuk di https://help.ubuntu.com/community/Installation/SystemRequirements#Desktop installation untuk keterangan lanjut mengenai dengan keperluan konfigurasi komputer bagi pemasangan Ubuntu.

Untuk memuat turun fail iso Ubuntu 9.04 Alternate sila layari http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadmirrors. Selain itu, biskita juga boleh menghubungi ubuntubrunei(at)linuxmail(dot)org bagi mendapatkan CD Ubuntu 9.04 Alternate atau Xubuntu 9.04 Alternate mahupun Kubuntu 9.04 Alternate.

0 ulasan:

Catat Ulasan